PISTE DE BICICLETE ÎN TIMIŞOARA

Deschidem azi 14.11.2008 o pagină dedicată special pistelor de biciclete din Timişoara, dorind prin aceasta să prezentăm tuturor celor interesaţi stadiul de construcţie şi utilitatea acestora.

  • 2009-06-29
    Pista de pe str. Cluj
    De ceva vreme, timişorenii au la dispoziţie pista creată prin divizarea trotuarului de pe str. Cluj. Se întinde pe ambele părţi ale străzii, fiind construită în varianta cu câte un singur sens de deplasare pe fiecare trotuar, astfel:
    -de la str. Victor Babeş până la str. Cozia;
    -de la str. Memorandului până la bd. Eroilor de la Tisa,
    fiind vopsită verde şi marcată din loc în loc cu inscripţia reprezentând o bicicletă. Nu are indicatoare rutiere în nici un loc de-a lungul pistei.

    Capătul pistei de la str. Victor Babeş

    Capătul pistei de la str. Argeş

    Capătul pistei de la str. 1 Decembrie

    Intersecţia cu str. Memorandului

    Capătul pistei de la str. Memorandului sens spre Spitalul Judeţean

    Capătul pistei de la str. Memorandului sens de la Spitalul Judeţean

    Câteodată pista este şi loc de parcare, măcar puţin

    Capătul pistei de la str. 1 Decembrie sens de la Spitalul Judeţean

    Capătul pistei de la str. Anghel Saligny

    Câteodată pista este şi loc de parcare, de data asta fără pic de ruşine

  • 2009-06-29
    Pista de pe bd. General Ion Dragalina
    De ceva vreme, timişorenii au la dispoziţie pista creată prin divizarea trotuarului de pe bd. Dragalina, numită împropriu "pista de pe Brâncoveanu". Se întinde pe ambele părţi ale străzii, fiind construită în varianta cu câte un singur sens de deplasare pe fiecare trotuar, de la bd. 16 Decembrie 1989 până la bd. Regele Carol I şi retur,
    fiind vopsită verde şi marcată din loc în loc cu inscripţia reprezentând o bicicletă. Nu are indicatoare rutiere în nici un loc de-a lungul pistei.

    Capătul pistei de la bd. 16 Decembrie 1989

    Capătul pistei de la bd. 16 Decembrie 1989, probabil cu viitoarea pistă de pe acest bulevard

    Pista pe sensul 16 Decembrie 1989 - Regele Carol I

    Capătul pistei de la bd. Regele Carol I, se vede că a fost greu să se unească această pistă cu cea de pe bd. Regele Carol I

    Capătul pistei de la bd. Regele Carol I

    Pista pe sensul Regele Carol I - 16 Decembrie 1989

    Pista este îngustă, se vede că 2 biciclişti nu pot trece simuotan

    Capătul pistei de la bd. 16 Decembrie 1989, este pregătită traversarea bd. Dragalina

  • 2009-05-16
    Pista de pe bd. Take Ionescu
    De câteva zile, timişorenii au la dispoziţie o nouă pistă, creată prin divizarea trotuarului de pe bd. Take Ionescu. Se întinde pe ambele părţi ale bulevardului, fiind construită în varianta cu câte un singur sens de deplasare pe fiecare trotuar, astfel:
    -pe sensul de ieşire din oraş, de la str. Vasile Goldiş până la str. Acad. Dimitrie Gusti;
    -pe sensul de intrare în oraş, de la str. Baader până la sensul giratoriu de la Punctele Cardinale,
    fiind marcată din 5 în 5 metri cu vopsea verde pe care este inscripţionată o bicicletă, Nu are indicatoare rutiere în nici un loc de-a lungul pistei.

    Capătul pistei de la str. Vasile Goldiş, începe prost chiar cu un capac de canalizare supraînălţat

    Capătul pistei de la str. vasile Goldiş

    Marcaj pe pistă

    Marcaj pe pistă înainte de o intersecţie

    Pista mai are şi probleme

    Pista mai are şi probleme

    Capătul pistei de la str. Acad. Dimitrie Gusti

    Capătul pistei de la str. Baader

    Marcaj pe pistă

    Marcaje pe pistă

    Marcaj pe pistă, dar unora li se par inutile

    Marcaje pe pistă

  • 2008-07-16
    Pentru început, vom face o scurtă trecere în revistă a situaţiei la data de 16.07.2008, pentru care colegii noştri Marius Karnyanszky şi Sergiu Neidoni au făcut măsurători şi fotografii la oferta de la această dată:
    harta rutiera a orasului

    Pista de la Parcul Botanic
    Se întinde de la Piaţa Consiliul Europei (la capătul str. Circumvalaţiunii) până la Piaţa Mărăşti. Este marcată cu vopsea cauciucată de culoare verde, are indicatoare rutiere la ambele capete iar la intervale regulate pe pistă este inscripţionat simbolul unei biciclete. Pista are lăţimea de 2,80 m (permiţând circulaţia simultană în două sensuri) şi este alăturată trotuarului, motiv pentru care pietonii o folosesc adesea pentru a circula. Zona din jurul Pizzeriei "Poli" este de obicei ocupată cu maşini parcate.















    Capătul pistei de pe str. Circumvalaţiunii

    Capătul pistei de pe str. Circumvalaţiunii este marcat cu indicatoare rutiere

    Pista este inscripţionată cu simbolul unei biciclete

    Pista este marcată cu indicatoare rutiere şi la capetele intermediare

    Pista este marcată cu indicatoare rutiere şi la capetele intermediare

    Capătul pistei de la Piaţa Mărăşti este marcat cu indicatoare rutiere

    Pista din Iosefin
    Se întinde de-a lungul Bd. Carol I, de la Piaţa Sinaia (intersecţie cu Bd. 16 Decembrie 1989) până la Piaţa Reşiţa (intersecţie cu Bd. Iuliu Maniu), pe ambele părţi ale drumului (lăţimea pistei fiind doar de 1,50 m). Este marcată cu vopsea cauciucată de culoare roşie, nu are nici un fel de indicatoare rutiere dar la intervale regulate pe pistă este inscripţionată o bicicletă. Pista este alăturată trotuarului, motiv pentru care pietonii o folosesc tot timpul pentru a circula. Zona dintre Piaţa Sinaia şi Bd. Gen. Ion Dragalina, pe partea dinspre canalul Timiş, este de obicei ocupată cu maşini parcate.







    Capătul pistei de la str. Ady Endre

    Pista de pe partea cu canalul Timiş

    Pista de pe partea cu canalul Timiş

    Maşini care îngreunează circulaţia bicicletelor

    Pista este inscripţionată cu simbolul unei biciclete

    Deşi există pe partea carosabilă marcaj rutier privind parcarea de-a lungul axului drumului, toate maşinile sunt parcate perpendicular şi de aceea o parte a caroseriei acoperă pista de biciclete

    Maşini care îngreunează circulaţia bicicletelor

    Pista de pe partea cu Calea Şagului

    Pista de pe partea cu Calea Şagului

    Pista de pe partea cu Calea Şagului, în dreptul staţiei de tramvai Piaţa Sinaia

    Pista de pe str. General Ion Dragalina
    Se întinde de-a lungul str. Gl. I. Dragalina, de la Bd. Carol I până la 16 Decembrie 1989, pe ambele părţi ale drumului. Este construită din bitum, spre deosebire de trotuarul cu care se învecinează şi care este din dale. Lăţimea pistei este de 1,5 m şi permite circulaţia înte-un singur sens, celălalt sens existând pe trotuarul opus. Nu are nici un fel de indicatoare rutiere şi nici inscripţionări cu bicicletă. Fiind alăturată trotuarului, pietonii o folosesc adesea pentru a circula.

    Pista pe partea dinspre centrul oraşului

    Pista pe partea spre periferia oraşului

    Pista de pe str. Cluj & Arieş
    Se întinde de-a lungul străzilor Cluj şi Arieş, de la str. Victor Babeş până la str. Cozia, pe sensul dinspre centru spre Spitalul Judeţean. Este construită parte din bitum, parte din dale, fiind separată de restul trotuarului prin bordură (eventual de altă culoare). Nu are nici un fel de indicatoare rutiere şi nici inscripţionări cu simbolul bicicletei. Fiind construită pe trotuar, pietonii o folosesc adesea pentru a circula iar şoferii pentru a-şi parca maşinile.










    Pista între str. V. Babeş şi str. Argeş

    Pista între str. Argeş şi str. 1 Decembrie

    Pista între str. 1 Decembrie şi str. Cozia

    Pista între str. 1 Decembrie şi str. Cozia

    Deocamdată, în lipsa indicatoarelor rutiere, pe pistă sunt parcate maşini

    Pista de la Stadionul "Dan Păltinişanu"
    Se întinde în jurul stadionului, fiind alăturată trotuarului care este construit lângă gardul exterior al stadionului. Este construită din bitum, fiind separată de partea carosabilă prin dungă reflectorizantă şi opritoare, iar de trotuar prin dungă reflectorizantă. Este prevăzută cu indicatoare rutiere şi inscripţionări cu simbolul unei biciclete. Are lăţimea de 2,40 m şi poate fi folosită simultan de 2 biciclete care merg în aceeaşi direcţie sau în direcţii diferite.

    Indicatoare rutiere

    Separarea pistei de biciclete de partea carosabilă şi de pista pentru pietoni

    Separarea pistei de biciclete de partea carosabilă şi de pista pentru pietoni

    Cale de acces care se suprapune parţial peste pista de biciclete
  • 2008-07-14
    Aflăm din "Timiş Expres" din 7 noiembrie că amenzile, lipirea de autocolante şi ridicarea sau blocarea autovehiculelor care sunt parcate pe pistele de biciclete, aplicate de Primăria Timişoara, pe baza HCL 371/2007, au fost declarate "de nulitate absolută" de către instanţă. Rămâne acum să vedem ce măsuri se vor lua, totuşi, împotriva celor care parchează acolo unde este interzis.