Prima pagină | Pregătiri | Date tehnice | Înscrieri | Cazare | Regulament | Imagini&Video | Clasament&Podium | Mass-media | Parteneri&Sponsori | Organizare



2 BANAT EPIC
ediţia a II-a, Slatina-Timiş (jud. CS), 29-31 iulie 2016

Regulament eveniment 2 BANAT EPIC 206


1. Generalităţi. Obiective
a) Prezentul regulament se aplică participanţilor la evenimentul notat în continuare 2BE.
b) O precondiţie pentru participarea la curse este deplina acceptare a acestui regulament.
c) 2BE este un eveniment de MTB, individual, pe etape (2 la număr).
d) Evenimentul foloseste ca trasee următoarele (şi nu numai): drumuri publice, drumuri forestiere, poteci turistice amenajate si neamenajate; drumurile trec prin localităţi, pajişti, păduri, gol alpin, grohotişuri, văi abrupte, creste.
e) Traseele vor fi parţial marcate. Se vor marca in special intersecţiile, zonele de gol alpin, schimbările bruste de direcţie.
f) Toţi participanţii vor primi o hartă cu traseul. Toţi participanţii vor primi track-ul GPS al cursei. Un dispozitiv cu capabilitati GPS face parte din echipamentul obligatoriu.
g) Traseele nu sunt închise altor participanţi la trafic (autovehicule, vehicule, pietoni, turişti, animale si alţii). Acest fapt atrage asupra participanţilor obligaţia de a respecta regulile de conduită in trafic impuse de lege. Orice accident provocat si/sau in care au fost implicaţi participanţi la eveniment, survenit in timpul desfăsurării evenimentului din nerespectarea regulilor de participare si a regulilor de conduită in trafic impuse de lege va fi in responsabilitatea celor implicaţi in accident.
h) Traseele sunt neamenajate si neprotejate, de aceea exista un risc de rănire si/sau deces datorat unor pericole obişnuite pentru competiţiile outdoor.

2. Organizator
a) Organizatorul evenimentului este Asociaţia CLUBUL SPORTIV TIBISCUS din Timişoara.

3. Programul şi locul de desfăşurare
a) - Etapa1 : sâmbătă 30.07.2016 ora 9.00, Feneş, CS
- Etapa 2: duminică 31.07.2016 ora 9.00, Slatina Timiş, CS
b) Echipamentul obligatoriu va fi verificat la intrarea in zona de start. Numarul de identificare trebuie sa fie atasat pe ghidon si sa fie vizibil din faţă.

4. Categorii de sportivi
a) Participarea este deschisă oricarui iubitor al sportului şi al miscării în natură.
b) Varsta minimă a participanţilor este 18 ani - impliniţi in 30.07.2016.
c) Orice participant trebuie să respecte regulile evenimentului şi trebuie să urmeze indicaţiile date de organizatori.
d) Este necesară o stare bună de sănătate fizică şi mentală şi un nivel de pregătire adecvat acestui gen de activitate. Participanţii îşi asumă întreaga responsabilitate pentru starea de sănătate în care se află.
e) O precondiţie pentru participarea la eveniment este acceptarea participantului. Aceasta se face in urma inscrierii la eveniment şi a semnării unei declaraţii pe proprie raspundere. Detalii referitoare la procedura de inscriere cat si declaraţia pe proprie răspundere pot fi găsite pe site-ul evenimentului.
f) Vor exista 2 categorii de premiere:
- Open feminin;
- Open masculin;
g) Participantul(a) cu timpul cel mai mic inregistrat la finalul celor 2 etape, respectiv la finalul fiecărei etape în parte este considerat castigător(oare).

5. Etape. Traseu. Oprirea din cursă
a) 2 etape desfăsurate in 2 zile consecutive (sâmbătă 30.07.2016, respectiv duminică 31.07.2016):
- Etapa1: 64km, diferentă de nivel pozitivă 2800m. Start: sat Feneş com. Slatina Timiş (CS)
- Etapa2: 60km, diferentă de nivel pozitivă 2000m. Start: Slatina Timiş, CS
b) Traseele sunt sub formă de circuit – punctul de sosire corespunde cu punctul de start.
d) Este posibil ca startul uneia sau a celor doua etape să nu coincidă cu locaţia taberei de bază. In acest caz, participanţii sunt responsabili pentru transportul intre tabăra de bază si punctul de start.
e) Traseul publicat poate suferi modificări din diferite motive, care includ condiţiile meteo, siguranţă, restricţii de circulaţie, condiţii de acces pe proprietăţile particulare etc.
f) Fiecare participant are obligaţia să urmeze traseul oficial, să respecte indicatiile arbitrilor, să nu folosească scurtături sau alte avantaje similare.
g) Organizatorul isi rezerva dreptul de a opri un participant in următoarele cazuri :
- s-a accidentat după start, iar starea sa nu-i mai permite continuarea cursei;
- in cazuri excepţionale;
h) Orice participant care nu mai poate sau nu mai vrea sa continue cursa, indiferent de motiv, trebuie să informeze organizatorul imediat la unul din următoarele locuri: la start, la punctele de control, la sosire sau sunând la numărul de urgență care este scris pe numărul de identificare si care va fi anunţat si la sedința tehnică.
i) Neanunţarea retragerii din cursă poate cauza o operaţiune de căutare si salvare (echipe de salvare, salvamont, elicopter) pe cheltuiala participantului implicat.
j) Retragerea va fi confirmată prin semnătură pe foaia de arbitraj.
k) Orice participant care se retrage va fi ajutat cu privire la cea mai buna variantă de retragere, dar este responsabil pentru transportul propriu, ruta pe care o va folosi si acţiunile ulterioare momentului si locului retragerii. Excepţie fac cazurile grave care nu permit deplasarea prin mijloace proprii.

6. Cheltuieli
a) Organizatorul va suporta următoarele cheltuieli:
- pachet de start
- premii
- securitate şi suport medical pe traseu

7. Premii
a) Cronometrajul se face la secundă.
b) După fiecare etapă vor fi întocmite şi publicate următoarele clasamente (funcție de timpul fiecărui participant).
- Clasamente individuale de etapă pe fiecare categorie de participare.
- Clasamentul general pe categorii (etapa 1 + etapa 2).
Timpul total reprezintă timpul necesar parcurgerii etapei + eventualele penalizări.
Timpul total pentru participanţii la ambele etape este dat de suma timpilor obtinuţi in cele 2 etape + eventualele penalizări.
c) La finalul fiecărei etape va exista o festivitate de premiere unde se vor premia:
- primii 3 participanți la Open Masculin
- primele 3 participante la Open Feminin.
d) La finalul ambelor etape va exista o festivitate de premiere a participanţilor la ambele etape unde se vor premia:
- primii 3 participanți la Open Masculin
- primele 3 participante la Open Feminin.
e) Natura si cuantumul premiilor vor fi anuntate de organizatori pe site-ul evenimentului.
f) Toti cei care vor incheia cursa, respectand prezentul regulament, vor primi diploma de finisher.
g) Sunt considerați „finisher”-i participanții care incheie etapa/etapele la care s-au înscris.
h) Se pot acorda si premii special (ex. : KOM – King of Mountain, QOM – Queen of Mountain).

8. Clasament şi timpi de control
a) Pe traseu vor fi amplasate mai multe puncte de control. Participanţii care nu trec printr-un punct de control (indiferent de motiv) vor fi descalificaţi. Numerele de identificare si timpii participanţilor vor fi notaţi in ordinea sosirii in fiecare punct de control.
b) Vor exista timpi limită pentru anumite puncte de pe traseu, timpi care vor fi anunţaţi in prealabil. Neincadrarea in acesti timpi, duce la descalificarea participantului.
c) Participanţii care au depăsit timpul limită vor fi indrumaţi de arbitri pe ruta cea mai accesibilă către tabăra de bază. Continuarea cursei dupa expirarea timpului limită se face pe propria raspundere a participantului – după semnarea pe foaia de arbitraj - (nu se mai oferă asistenţă tehnică pe traseu, iar punctele de control vor fi dezechipate).

9. Numere de identificare. Validare. Şedinţe tehnice
a) Numerele de identificare vor fi primite în momentul validării înscrierii, după ce participantul a completat şi a semnat formularul de înscriere, declaraţia de responsabilitate şi a plătit contravaloarea taxei de participare.
b) Numerele de identificare trebuie prinse pe ghidonul bicicletei și, trebuie să fie vizibile pe toată perioada cursei. Logo-urile plasate pe numere trebuie să fie vizibile. Numerele nu trebuie să fie tăiate sau modificate sub nici o formă in timpul evenimentului. Nerespectarea acestor lucruri va atrage după sine descalificarea.
c) Validarea înscrierilor se va face in tabăra de bază conform programului afisat pe site-ul organizatorului. Pentru ridicarea numărului de identificare si a pachetului de start fiecare participant va trebui sa prezinte un act de identitate.
d) Sedinta tehnică va avea loc in seara de dinaintea fiecărei etape. Un briefing, unde se vor transmite eventualele noutăţi si modificări apărute, va avea loc cu 5 minute înainte de startul fiecarei etape.
e) Participarea participanților la ședința tehnică nu este obligatorie, dar este foarte importantă. În cadrul ședinței tehnice vor fi abordate subiecte ca: descrierea amănunțită a traseului, explicarea procedurilor de start/sosire, amplasarea punctelor de alimentare, evidențierea zonelor periculoase de pe traseu etc.

10. Responsabilitate
a) Fiecare participant care participă la eveniment este responsabil pentru propria securitate şi siguranţă.
b) Organizatorii, partenerii, sponsorii, voluntarii şi personalul care participă la realizarea evenimentului nu sunt responsabili pentru nici un fel de rănire sau pagube, anulare, întârzieri sau schimbări ale traseelor care pot surveni în timpul desfăşurări evenimentului din motive întemeiate.
c) Fiecare participant trebuie să semneze, înainte de înscriere, o declaraţie pe proprie raspundere, prin care îşi asumă riscurile ce rezultă din participarea la un astfel de eveniment şi orice pagube survenite din orice motiv, inclusiv pierdere sau furt.

11. Echipament
a) Obligatoriu:
- bicicletă MTB in stare bună de funcţionare,
- cască - purtarea căstii este obligatorie pe toata durata cursei, fără excepţii,
- număr de identificare (pus la dispoziţie de organizatori),
- dispozitiv cu functionalitati GPS capabil sa functioneze pe o perioada de 10-16 ore,
- track-ul traseului (pus la dispozitie de organizatori),
- telefon,
- trusă medicală,
- trusă întreţinere/reparaţii bicicletă,
- lampă frontală şi/sau lampă ghidon,
- hartă (pusă la dispoziţie de organizatori).
Lipsa oricaruia din articolele obligatorii duce la descalificare.
b) Recomandat:
- geacă de ploaie,
- bluză cu manecă lungă / încălzitoare mâini,
- pantaloni lungi / încălzitoare picioare,
- mănusi,
- căciulă/bandană,
- folie de supravietuire,
- fluier,
- bidon pentru lichide,
- geluri, batoane, băuturi energizante.

12. Protecţia mediului înconjurător
a) Este strict interzisă aruncarea deşeurilor de orice fel, inclusiv bidoane, flacoane, tuburi gel, ambalaje, în orice loc de pe traseu în afara celor amenajate sau la punctele de control.

13. Suporteri/ Ajutor exterior
a) Suporterii pot susţine orice participant cu condiţia să respecte regulile de circulaţie, indicaţiile autorităţilor si/sau ale oficialilor si să nu împiedice desfăsurarea competiţiei.
b) Pe parcursul traseelor nu este permis nici un ajutor venit din exterior (echipa tehnică, suporter, spectator etc.), excepţie făcând asistenta tehnică acordată in zonele special amenajate, unde participanţii pot primi alimente, lichide, piese de schimb, accesorii etc. O altă excepţie sunt cazurile deosebite.
c) Orice ajutor oferit dat de sau din autovehicule in mişcare este interzis.
d) Participantul ai cărui susţinători nu respectă aceste reguli poate fi penalizat.

14. Penalizări
- lipsa unui obiect din echipamentul obligatoriu = descalificare;
- scurtarea traseului = penalizare sau descalificare (decizie arbitru);
- depăsirea timpului limita = descalificare;
- nerespectarea mediului înconjurător = descalificare;
- modificarea numărului de identificare = descalificare;
- nerespectarea regulilor evenimentului = penalizare sau descalificare (decizie arbitru);
- comportament nesportiv faţă de alţi participanţi, organizatori, public, alte persoane = descalificare.
Taxa de participare nu se va rambursa în cazul descalificării.

15. Alte reguli
a) Orice participant trebuie să dea dovada de fair play si să permită unui participant mai rapid să treacă in faţă sa fără a-l obstrucţiona, să acorde asistenţă unui participant aflat in dificultate si care ii solicită aceasta.
b) In cazul constatării unui accident, participantii sunt obligaţi să il raporteze la următorul punct de control sau să sune pe numărul de urgenţe afisat pe numărul de participare sau la numărul 112.

16. Contestatii
a) Orice participant poate face o contestaţie împotriva altui participant care nu a respectat regulile evenimentului sau împotriva deciziilor orgbnizatorilor. Contestaţia se va depune în scris, in maxim 15 minute de la afişarea rezultatelor complete provizorii. Rezolvarea contestaţiei se va face in următoarele 30 minute.

17. Modificări
a) Organizatorul iși rezervă dreptul de a modifica regulile și modul de desfășurare a evenimentului. Aceste posibile schimbări vor fi publicate pe pagina oficială de internet a evenimentului (www.banatepic.ro).

18. Secretariat cursă
a) Funcţionează la Tabăra de bază - Casa ADAMS din Slatina Timiş nr. 198A.
b) Este deschis de vineri 29.07.2016 ora 17:00 până duminică 31.07.2016 ora 17:00.

19. Contact
a) Organizatorul poate fi contactat la adresa:
- Asociaţia CLUBUL SPORTIV TIBISCUS din Timişoara
- 300559 Timişoara, str. Lascăr Catargiu nr. 4-6
- Tel: 0722.661.299, 0744.599.190
- e-mail: cs.tibiscus@yahoo.com
- web: www.cs.tibiscus.ro
b) Persoane de contact:
- Marius Karnyanszky, 0722.661.299, 0744.599.190
- Alex Fodor: 0721.367.430, www.banatepic.ro
- Elena Fodor: 0724.083.583, elenafodor.tm@gmail.com, www.banatepic.ro