TURUL CICLIST AL BANATULUI MONTAN
ediţia a III-a, 18-22 august 2010

În Calendarul de activitate pentru anul 2010, Clubul Sportiv Tibiscus include organizarea şi desfăşurarea ediţiei a treia a Turului Ciclist al Banatului Montan, pe traseul: Timişoara - Buziaş - Lugoj - Reşiţa - Semenic - Slatina Timiş - Muntele Mic - Poiana Mărului - Oţelu Roşu - Surduc - Făget - Lipova - Topolovăţ - Hitiaş - Buziaş - Timişoara (530 km, diferenţă de nivel 5500 m):
  • ziua 1: Timişoara - Buziaş - Lugoj - Fârliug - Reşiţa - Văliug (140 km, diferenţă de nivel 970 m) www.bikemap.net
  • ziua 2: Văliug - pasul Prislop - vârful Semenic - pasul Prislop - Gărâna - Brebu Nou - Slatina Timiş - Caransebeş - Turnu Ruieni - Borlova - complex turistic Muntele Mic (110 km, diferenţă de nivel 2350 m) www.bikemap.net
  • ziua 3: complex turistic Muntele Mic - Poiana Mărului - Măru - Oţelu Roşu - Rusca Montană - Ruşchiţa - Luncanii de Jos - Luncanii de Sus - Zolt - Gladna Română - Fârdea - lacul Surduc (100 km, diferenţă de nivel 1320 m) www.bikemap.net
  • ziua 4: Fârdea - Matnicu Mic - Drăgşineşti - Colonia Mică - Făget - Birchiş - Tela - Bata - Chelmac - Lipova (90 km, diferenţă de nivel 650 m) www.bikemap.net
  • ziua 5: Lipova - Lipova Băi - Şiştarovăţ - Cuveşdia - Brestovăţ - Lucareş- Topolovăţu Mare - Hitiaş - Sârbova - Chevereşu Mare - Moşniţa - Timişoara (90 km, diferenţă de nivel 260 m) www.bikemap.net

Până la această dată şi-au anunţat intenţia de a participa următorii membri ai C.S.Tibiscus şi prieteni ai acestuia:

Sergiu Neidoni

Carla Karnyanszky

Ovidiu Crista

Marius Karnyanszky

Ziua 1 - Miercuri 18 august

Ziua începe cu întâlnirea de la sediu CST la ora 6.30. De data asta nu întârzie (aproape) nimeni, punem bagajele în cele două maşini tehnice şi la ora 7.20 părăsim Timişoara şi plecăm pe DJ 592 prin Moşniţa Nouă - Albina - Chevereşu Mare - Bacova, prima oprire fiind la Buziaş, unde stăm preţ de o cafea pentru a pleca mai departe spre Lugoj pe drumul care trece prin Sinersig. Cei 65 km i-am parcurs în trei ore, dar o nouă pauză la magazinul CoolBikeTeam pentru reglaje şi aprovizionare face ca de aici să plecăm abia la ora 11.20. Drumul nostru continuă de-a lungul DN58A prin Dealurile Pogăniş, străbătând Victor Vlad Delamarina - Remetea-Pogănici - Fîrliug - Ezeriş până la Soceni, cu două pauze de regrupare la Remetea Pogonici (şi de reparat prea multe pene) şi Soceni. Având cap-compas Reşiţa, continuăm pe DN58 până la Reşiţa unde urmează o bine-meritată pauză de prânz şi cumpărăturile la Kaufland. Apoi, pe DJ582 străbatem Munţii Anina şi ajungem la lacul Văliug, la ora 20, ca să punem corturile, să pregătim cina, să stăm la poveşti iar la ora 23 să plecăm la culcare.

Ziua 2 - Joi 19 august

Ziua începe cu deşteptarea de la ora 7, urmată de micul dejun şi împachetarea bagajelor, apoi plecarea la ora 9. Drumul nostru se desfăşoară cu greutate din cauza traseului dificil, urcarea de la Văliug până pe Vărful Semenic (1400 m) pe DJ582E este greu de parcurs şi aşa ne apucă ora 12.30. Urmează încă o porţiune off-road, de la Semenic prin Munţii Semenic, pe DJ582 către Slatina Timiş, prin Gărâna - Trei Ape - Brebu Nou, acolo unde ne întâlnim cu prietenul nostru Carol Varga, apoi o scurtă porţiune pe E60 prin Depresiunea Caransebeşului ne duce la Buchin apoi la Caransebeş pentru masa de prânz. Plecăm de aici la ora 17.30 şi urmează poate cea mai dificilă porţiune a zilei (şi poate a ediţiei 2010): Caransebeş - DJ608A - Zerveşti - Turnu Ruieni - Borlova - Muntele Mic (1525 m). Foarte greu de urmat, căţărarea de la telescaun la Vărful Muntele Mic face ca abia la ora 19 să începem cazarea la cabană, să facem un duş, să pregătim cina, să ascultăm meciurile şi la ora 23 să plecăm la culcare.

Ziua 3 - Vineri 19 august

Ziua începe aşa cum este planul: deşteptarea la ora 7, micul dejun, pregătirea bicicletelor, împachetarea bagajelor şi intrarea pe noua porţiune off-road a traseului, Muntele Mic - Poiana Mărului - DJ683 - Măru - Măgura - Oţelu Roşu. Cumpărăm pizza pentru prânzul pe care îl luăm abia după ce traversăm Zăvoi - DN68 - Voislova - DJ684 - Rusca Montană şi ajungem la intrarea în Ruşchiţa, iar de aici drumurile noastre se despart: bicicliştii traversează Munţii Poiana Ruscă către Luncanii de Jos - Luncanii de Sus - Zolt, maşinile tehnice se întorc la Caransebeş ca de acolo pe E60 să ajungă la Nădrag şi apoi la Zolt. Aici ne reunim şi la doar câţiva kilometri, lângă Fârdea, campăm: la ora 20 punem corturile, pregătim cina, stăm la poveşti (şi câte o bere) iar la ora 23 plecăm la culcare.

Ziua 4 - Sâmbătă 21 august

Ca de obicei, ziua începe cu deşteptarea de la ora 7, urmată de micul dejun şi împachetarea bagajelor, plecarea la ora 9.30 (iarăşi ca de obicei...). Prima parte a traseului este relativ uşoară, traseul DJ681 - Drăgşineşti - Colonia Mică - Făget are doar 16 km de urcări şi coborâri line. Facem o pauză pentru cumpărături, iar la ora 11 plecăm prin Podişul Lipovei, traversăm Birchiş - Căpâlnaş - DJ707B - Valea Mare şi ajungem la ora 12.30 la Săvârşin pentru ca însoţiţi de părinţii lui Gil să mâncăm de prânz. O siestă scurtă şi continuăm traseul spre Lipova Băi, prin Valea Mare - Căpâlnaş - Birchiş - DJ707B - Virişmort - Ostrov - Bacău de Mijloc - Ţela - Bata - Zăbalţ - Dorgoş - Ususău - DJ682 - Lipova - Lipova Băi, unde ajungem la ora 19 după ce parcurgem cel mai distrus drum asfaltat pe care am trecut în aceste cinci zile. Ne cazăm, care la căsuţe care la cort, tragem o baie la ştrand, cinăm într-o mare de ţânţari şi între orele 23-2 ne ducem, rând pe rând, la culcare.

Ziua 5 - Duminică 22 august

Ultima zi - aceeaşi rutină: deşteptarea la ora 7 (cam greu pentru unii care au avut aseară "antrenamente"), micul dejun (tot între ţănţari...), pregătirea bicicletelor, bagajele şi startul la ora 9.30. Ne despărţim din nou, pentru că urmează o porţiune inaccesibilă maşinilor: Lipova-Topolovăţ. Ceea ce era odată drumul direct s-a distrus şi nimeni nu l-a mai refăcut. Aşa că cele două maşini fac un ocol pe ruta Lipova - Timişoara (centură) - Topolovăţ, în timp ce bicicliştii trec prin experienţe off-road: urcări, coborâri, mocirle, boscheţi, rătăcit pe traseu... Într-un final, străbătând Podişul Lipovei prin Şiştarovăţ - Cuvăjdia - Coşarii reuşim să ne întânim cu toţii la Brestovăţ: ciclişti, maşini, plus echipa TVR TImişoara sosită să ne ia un interviu. De aici drumul continuă spre Topolovăţ pe DJ572 prin Lucareţ, unde este planificată masa de prânz şi întâlnirea cu colegii noştri Paul Petruţ şi Dani Stamenca, veniţi să ni se alăture pe ultima parte a traseului. Pe drumuri mult mai uşoare trecem prin Hitiaş ca să ajungem la Buziaş şi de aici, prin Chevereşu Mare - DJ592 - Albina - Moşniţa Nouă, la 19.30 reuşim să ajungem la Timişoara, la sediul C.S.Tibiscus, pentru binemeritata şampanie şi pozele de grup. Şi astfel să încheiem cu succes şi această a treia ediţie a Turului, acţiune cu 13 câştigători, adică toţi cei care au luat parte şi au terminat cu succes. Felicitări tuturor !

Despre acţiunea noastra au relatat: